27 februari 2009

Vårblommor..











Idag visar jag mina fina vårblommor som inhandlades på Vellingeblomman förra helgen. Jag älskar vårlökar av alla de slag, denna gången blev det en vit pärlhyacint och en randig lilavit krokus. Skulle vilja ha dem stående överallt i lägenheten i slitna lerkrukor, gamla kaffekoppar eller nån vacker soppterrin. Fick lite påsklängtan när jag tog dessa bilder, funderar på att gå en endagskurs hos Jenny Strandh på blomsterdesign i Oxie. Kika in och bli inspirerad!

Jag ligger hemma och är sjuk, 39,2 gr feber och en hals som gör vansinnigt ont. Kan inte minnas när jag var så här utslagen senast. Halsfluss sa doktorn idag och jag fick penicilin så förhoppningsvis är jag bättre imorgon men min lediga helg med familjen ser jag ändå som bortflugen tyvärr..

Hoppas ni får en skön helg och njut av att Februari är slut och vi närmar oss våren med stormsteg! Kram Ida

2 kommentarer:

Bitteliten sa...

lekkre blomster! Skal også kjøpe noen løkblomster snart!

Ha en blomstrende fin helg!

Emma mittemot sa...

Usch så tråkigt med halsfluss...

Krya på dig!
Kram Emma