18 februari 2009

Rosa..
















Vår lilla 3 åring har som sagt förvandlats till prinsessa, vår tanke är att alla kan leka med allt och tjejer kan gå i baggy jeans och tuff t-shirt iallafall på dagis (erkänner att jag gärna klär henne i Noa Noa på kalas så länge jag får bestämma) Men nu är det inget som vi styr utan hon fullständigt sugs åt allt som är rosa, lila, glittrigt eller med prinsesstema! Vi får leka kung och prinsessa eller bröllop här hemma varje dag. Hon rapporterar om vilka som har långt hår på dagis och vem som haft kjol på sig eller inte.. Hon drömmer om ett eget rum med rosa väggar och Hell Kitty.. Oj jag menar Hello Kitty..
Så jag tänker att vi får låta henne spela ut prinsesstemat och eftersom hon nu måste dela rum med oss och våra gråa väggar så har jag sytt ett fint rosa påslakan åt henne och försöker rosa-till hennes del av rummet så gott det går. Minns ni mitt loppisfynd med en hel hög av vackra gamla överlakan med spets? Jag sydde bara fast ett rosa prickigt tyg från Stoff och Stil på framsidan och sen var det färdigt. Faktiskt riktigt enkelt att göra.

Idag är det -8 grader, strålande sol, vindstilla och knirrande snö här i Malmö. Jag jobbar med skoluppgifter och sen skall jag ut på en lång promenad längs stranden, hand i hand med min egna prinsessa! Ha en skön dag Kram Ida

2 kommentarer:

EN INREDOHOLIC sa...

Älskar rosa.. vilka underbara lakan! Kram på dig och lycka till i min tävling!
Jannice

Bygatan sa...

Så fint du gjort. Njut av prinsesstiden;-)

Ha det gott, kram Lena