20 februari 2009

Finns det liv finns det hopp..




Som Abbe säger i Madicken filmerna, finns det liv finns det hopp! Jag har inga höga tankar om att få liv i den här mårbacka pelargonen från förra året. Men för en månad sedan fick den ändå komma fram till fönstret och ljuset igen och jag började vattna den så smått, idag såg jag att det faktiskt finns små små gröna nya blad på den! Så nu skall den få ny jord och så får vi vänta och se.. Kanske blir det en vår snart med blommande mårbacka!

Här snöar det varje dag nu, vilket vi inte är vana vid i Malmö, det ger ett härligt ljus som jag verkligen behöver just nu och är mer upplyftande än ett regningt grådisigt väder även om det känns som om våren tog två steg tillbaka. Imorgon skall jag jobba och sen försöka hinna vara ute och busa i snön med Lilla E. Ha en skön helg alla och tusen tack för att ni tittar in här och dessutom lämnar gulliga kommentarer och mail åt mig- det piggar upp! Kram Ida

2 kommentarer:

Hanna & Hugo sa...

Hej...
Tack snälla goa du för din snälla kommentar hos mig.
Alltid kul att hitta till en ny blogg, så fin.
Mina pelagoner är det nog förbi med, de har tyvärr glömts ute på inglasade verandan & med tanke på den kalla vintern vi haft är det nog tack & adjö...
Har redan köpthem två små nya plantor, de ger mig rigtiga sommar känslor.

Ha en fortsatt skön helg kram Maria

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vad duktig du är.. Jag kastade mina :(
Dags för en tur till Plantagen kanske!!

Jeanette