13 september 2008

Underbar lördag..


Bordet och stolarna har varit min mormor och morfars

Duken har jag fått från svärmor, vackra blommor frick följa med hem från torget idag

Jag älskar dessa kvistarna med små rosa/beiga bär, är det någon som vet vad det är för några?

Tavlan är ritning över vår lägenhet och hela vårt hus


Tycker det är fint att blanda de gamla glasburkarna och gardinen i gammal lite romantisk stil med moderna stilrena köksmaskiner i svart och rostfritt

Gardinen har jag sytt av ett gammalt spetslakan som min mormor haft

Denna helgen har börjat alldeles perfekt.. Vi har ingenting bokat vilket ibland kan vara otroligt skönt, för även om det är jätteroliga tevliga saker man skall göra så behöver man ibland lite paus från allt farande och fixande och bara slappa lite..
Vi började lördagen med att cykla till Möllevångstorget och handla allt möjligt gott och nu vilar lilla trollungen middag, maken är på kallbadhuset och solar och badar och jag går här hemma och flyttar runt lite saker och trixar med kameran. Ska ta en lång promenad nere vid stranden när Lilla E vaknar och sen ska vi laga en rikigt god lördagsmiddag med hjälp av alla rotfrukter vi köpt på torget.. Skall bli oxfile med potatismos med karamelliserad rödlök på och ugnsbakade olikfärgade morötter och palsternacka, mums! Köpte lite machegeost på möllans ost(stavas kanske inte alls så) och persiskt bröd på Nansis bageri som vi skall ha som lite tillstugg innan maten.


Visar bilder från vår lilla köksmatplats idag, ser inte ut exakt som man skulle vilja men gillar den ändå! Hoppas ni också har en skön helg utan massa måsten och med samma sol som vi har! Kram Ida

Inga kommentarer: