7 september 2008

Spikmatta Nr 2 , höstlängtan och bloggtorka..


Jag har drabbats av fullständig bloggtorka, känner mig lite okreativ och trött.. Längtar efter att hösten ska slå igenom riktigt och blir mest bara besvärad av att det är sommarvarmt ena dagen och blåsigt och regnigt nästa, fast man borde väl njuta..? Letade fram gamla höstbilder från Pildammsparken som ni får se idag.

Många har hört av sig via email och sms angående den ryska spikmattan jag skrev om. Tänkte därför berätta lite mer och försöka svara på era frågor:

Jag har köpt den i Malmö där de utbildar folk till massörer, men om man söker på nätet finns det många som säljer sådana. Min kostade 695.- och är med tygbakstycke, den finns även med plast bakom vilket är bra om man behöver sprita av den mellan användare.

Jag upplever att min huvudvärk och värk i nacke/axlar som jag har pga whiplashskadan definitivt hålls i schack av den, jag har blivit alldeles beroende och försöker få en stund på den varje dag- så ofta behöver man nog inte använda den men det är väldigt avslappnade.

Det gör ont när man lägger sig och när man reser sig, där emellan gör det skönt-ont och bränner ungefär som en solbränna. Många blir alldeles dåsig och den rekommenderas i bruksanvisningen vid sömnsvårigheter, man ska då ta bort mattan när man är klar och somna direkt-inte gå upp emellan för efter en liten stund blir man väldigt pigg. Den ska även vara bra för folk med migrän, huvudvärk, ryggont och reumatism-detta har jag ingen erfarenhet av men har man som jag kronisk värk är den värd att testa! Många massörer använder den i samband med massage och det kan ju vara ett bra tillfälle att få testa innan man köper en egen. Hoppas detta hjälpte, undrar ni något mer så hör bara ev er! Kram Ida-Fakiren!

2 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Ida,

Tack för din söta kommentar hos mig - vad glad jag blev som hittade denna härliga blogg! KIkar gärna in snart igen :)

Kram Jes

Sara Mårtensson sa...

Hejsan!

Så roligt att du tittade in hos mig och tack för de fina orden angående mina fjällbilder. Titta in lite senare för då kommer det mera.. :-)Du har många fina saker som förgyller din vardag, ögonfröjd som du kallar det. Underbart vacker bild från Pildammsparken!!

Kram på dig!