2 september 2008

Spikmattan - min nya vän..



Jag är enormt tacksam och glad att jag genom min granne/vän/massör kommit i kontakt med rysk spikmatta. Den är min räddare i nöden och jag längtar hem till den varje dag. Jag har en whiplashskada sedan 10 år tillbaka och varje dag när jag kommer hem från skolan/jobb har jag ont, är trött och irriterad och då får jag 20 min avslappning och blodcirkulationen kommer igång och jag blir människa igen. Det är inte bara skönt att ligga på spikmatta det bränner ganska rejält när man lägger sig och reser sig. Men efter en stund blir jag alldeles varm och slö och en timme senare är jag superpigg. Jag är helt övertygad om att de kommer slå stort i Sverige nu när allt fler massörer börjar använda dem och de blir uppmärksammade av media. Imorgon ska jag gå upp till grannen med en liten tack-gåva! Kram Ida

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men du, vilken fin matta det var! När du berättade om den för några veckor sen så trodde jag att det var en sån träplanka med gamla rostiga spik i..men denna behöver man inte skämmas för.

Tycker vi ska se till att prova att ses igen, nu har vi ju kommit igång ordentligt, du med skola och jag på jobbet med dina gamla kollegor.
I like!

Hör av dig, kram M

Anonym sa...

Jeg har også en nakkeskade, noe som fører til hodepine og anspente muskler. Jeg har drømt om en slik matte lenge, og bruker å si til mannen min at jeg skal bli fakir i mitt neste liv. Snille Ida, kan du gi meg en adresse der en slik matte kan kjøpes? Beste hilsen fra Birgit

Anonym sa...

Hej Ida!

Vad bra att få reda på mer om spikmattan och ha någon man känner som provat. Jag läste om dem i tidningen för ett tag sedan och funderar på att skaffa en. Jag har problem med ryggen och höften efter att jag blev avkastad av min häst för "hundra" år sedan. Jag tror att jag vågar prova nu när du säger att det är bra.

Kram/Anna