18 mars 2008

Påsken närmar sig..

Tre vackra ägg


Mormors gamla rosengömma





Min lilla barndomskyckling




Idag har jag gått här hemma och pillat lite, flyttat runt saker och försökt skapa lite påskstämning. Det är ju så-blommor vissnar och ljus brinner ner, man tröttnar på att se vissa saker. Så jag försöker att hela tiden möblera om lite bland "pyntet". Ibland hittar jag något långt inne i skåpen som man nästan glömt bort man hade så får de komma fram ett tag.

Jag tog fram min lilla lilla kantstötta kyckling som jag fick till påsk när jag var liten, tror att min bror fick en med blå hatt. Den är så himla söt tycker jag! Hoppas den får vara lite ifred från katten och dottern! Sen lade jag tre vackra ägg på ett silverfast med ett ljus, tycker ofta det enkla är det finaste pyntet. Och i min rosengömma som jag ärvt av min mormor lade jag lite fina chokladägg-dessa är jag dock säker på att dottern inte kommer lämna ifred, hon har ärvt mammas socker gener! Kram Ida

Inga kommentarer: