25 mars 2008

Inte sju sorters men tre..




Igår var det stora bakdagen här hemma! Vi fick en härlig bok nyligen av kompisar, den är proppfull av recept på mat, kakor etc som alla ser väldigt fräsha och goda ut! Jag har på sistone upptäckt att småkakor funkar bra att baka i vår gasugn. Under de 9 år jag haft gasugn är det ingen överdrift om jag säger att minst 50 mjuka kakor gått direkt från plåten och ner i soptunnan! Totalbrända i botten! Så min nya grej är alltså att baka småbröd som tanterna säger..

Igår blev det Citrondrömmar, Lime & ingefärskakor och Apelsin & chokladcookies. Citrondrömmarna var lite för söta för min smak(jo det är sant) men Lime & Ingefärskakorna och Apelsin& Chokladcookiesarna har jag gjort ett par gånger och de är suuupergoda! De sistnämda har jag färdiga rullar av degen i frysen så när vi blir sugna så skär jag dem fast de är frysta-vips har vi goda kakor på 10 min! 10-0 till mig i kampen mot tillsatser och äckel-ämnen i det min familj äter! Är det någon som vill ha recept skriver jag gärna ner dem.

Kram Ida

Inga kommentarer: