26 mars 2012

Påsken närmar sig..



För att hålla dottern nöjd (medans lillebror nu är inne på andra veckan med segdragen virusinfektion) så har vi börjat påska till det lite idag.
Åkte till lokala plantskolan och handlade frön, sättpotatis och lite blommor.
Några väldigt plastiga men tåliga påskägg fick också följa med hem och har nu fått komma upp i en buske.

Själv är jag sugen på något sobert enkelt pynt i dova pasteller och lite vackra pärlhönsfjädrar men jag inser att påsken betyder färgexplosion för dottern.. så jag tänker släppa mitt kontrollbehov och blanda lite friskt i huset.
Jag älskar påsken för att den just är så kravlös och lättsam!

Vårt hem känns ändå så väldigt stökigt för tillfället, vi bygger om en garderob i hallen och det projektet är lika segdraget som lillebrors virus. I tre veckor har vi haft alla barnens kläder och hela vårt linneskåp staplat i olika högar inne på lillemans rum. Och verktyg överallt..
Men det är bara att bita ihop och tänka på att det blir skönt när det är klart.


Hoppas ni har haft en bra start på veckan idag och njutit av våren!
Kram Ida



1 kommentar:

Limetwig sa...

oww såna ägg ville min älskade dotter osså köpa men jag sa nej... Kan tyvärr inte släppa mitt kontrollbehov :) Men påskigt blir det.