21 juni 2011

Trädgården just nu..

Pionbuske som fanns i vår trädgård när vi flyttade in, vet ej namnet på den men den doftar underbart!

Shirley Tempel pion

Stjärnflocka

Vit riddarsporre, lammöron. I kanten skymtar stjärnflocka och i den andra lite ogräs hi hi.. I bakgrunden finns mina älskade odlingslådor som håller på att få singel runt om sig, kommer bli jätte snyggt!


En vit och två ljust rosa.. det var allt jag fick av mina 4 pion buskar i år. Är så besviken, jag som älskar pioner! Men skam den som ger sig.. Förra året planterade vi tre nya buskar (som sammanlagt gav 1 vit blomma i år) och nu har vi köpt två till i år.

Stjärnflocka och vit riddarsporre som vi planterade förra året blommar snällt i allafall och är så fina. Skall nog fylla på med fler sådana. Har nu förstått att skall man både kunna ha kvar blommor i trädgården och plocka in till en vas så får man ha en hel del. Så hellre köpa flera plantor av en sort än som jag gjorde förra sommaren (som var vår första i hus) köpa en planta av lite allt möjligt. Man lär så länge man lever!
Kram Ida

Inga kommentarer: