9 juni 2011

Kul pryl..




Den här fina kannan hade jag helt glömt bort! Den hittade min mamma åt mig när vi var på loppis för länge sedan. Den är tillverkad av en gammal utländsk plåtburk och så charmig. Den får verka som pynt eller möjligtvis vattenkanna.

Har plockat in några få blommor från vår jättedaggkåpa som jag planterade i fjor. Tycker de är så vackra och enkla med sina skira lime gröna blommor. Det är ren lyx för mig att kunna gå ut och klippa av något att sätta i vasen, får plantera mer sådant den här sommaren!
Ha en bra dag, här är det riktigt inomhusväder idag- då slipper man vattna i odlingslådorna i allafall!
Kram Ida

2 kommentarer:

Piccolacasa sa...

Efter blommningen, eller snarare precis i slutet av den, kan man klippa bort blommorna så håller plantan sig fin :) Fin kanna!

Johanna Stålros sa...

Verkligen en supercharmig kanna! Kram Johanna