21 juni 2009

Spegeln gav ljus..




Nu har jag äntligen köpt och fått upp spegel i hallen. Det blev en från House doctor, har gillat den länge och nu när det var dags så var det så svårt att välja mellan vit och svart- jag är ju född i vågens tecken. Det som fick avgöra var att den vita är matt med nästan kalkad yta som är så snyggt (men ömtåligt) och att kloka mor min sa att det är bättre att bryta med andra saker än möbler om jag nu vill ha in lite kontraster. Det får inte bli mer gull-lull nu! Det gör letandet efter lampa till hallen svårare. Jag skulle absolut kunna tänka mig en liten kristall lampa men då måste den vara lite sliten och gammal, inte elegant.
Spegeln förde in massor med ljus i hallen och jag klarar mig nog ett par månader till utan lampa så jag letar vidare!
Hoppas ni alla haft en rolig och skön midsommarhelg! Själv hade vi en supertrevlig midsommarafton med alla goda vänner och god mat. Som vanligt gick man runt och frös i sin klänning en hel dag och idag är halsen svullen igen.. Att jag aldrig lär mig! Kram Ida


1 kommentar:

Hem och Lycka sa...

Visst är den där spegeln underbar! Har samma, älskar den. Klok mamma du har ;-)

kram Mia