16 juni 2009

Arbetshörna..











Här kommer lite bilder på min arbetshörna som börjar ta form.. Ett gammalt bord som jag valt att bara måla underdelen på för jag tycker skivan är charmigt sliten och har fin gråaktig färg. Letar efter en fin skrivbordslampa, gärna en sliten, ruffig. Kanske lite industrikänsla.. Hemskt gärna en Jieldelampa men de är svåra att få tag i och dyyyra.. Idag har min morbror Bengt varit här och hjälpt mig borra upp saker, bland annat hyllan över skrivbordet. Roligt med ännu ett ställe att pynta på! Jag gläds så åt varje sak som blir fixad här i lägenheten!
Skönt att vara inne i midsommarveckan, nu börjar snart nedräkningen till semestern som i år blir 4 veckors vila och återhämtning, förhoppningsvis i strandväder! Ha en fortsatt skön vecka, Kram Ida

Bilder:
1. Gammalt bord från min faster, älskade sjuan stol. Uppe på hyllan kan ni tjuvkika på mig, Lilla E och min mamma. Vi tog fina bilder hos fotograf när min mamma fyllde jämt förra sommaren.
2. Tanken är att insidan av den stora lådan skall kläs med ett vackert papper, när jag hittar ett som känns rätt..
3. Mormors knappar som jag lagt i en karaff som jag faktiskt ångrar att jag köpt på loppis för den är i ganska fult skick, men här blev den ganska fin..
4. Min fina bur som jag hittade på ett skräpigt loppis, då var den guldig och ganska gräslig, nu svartsprayad och precis min stil!!




Inga kommentarer: