28 juni 2009

Min balkong..





























Så här ser min balkong ut. Jag älskar den verkligen! Den är i västerläge och har sol från 12 tiden och sen ända fram till kvällen. Dörren står öppen hela tiden, katten Oscar ligger och sträcker ut sig i solen och här kommer jag sitta med ett glas vitt vin och lite tilltugg och bara njuta av semestern. Jag försöker bli en odlare här, basilika, persilja verkar trivas. Månadsmultronen såg först olyckliga ut men denna veckan har de repat sig och dessutom fått två blommor. Rosorna verkar svåra tycker jag, mårbackan blommor enormt mycket- ett tag var där 12 blomsterknippen på den ena. Blomsterlådan med penseérna byter jag nog ut mot kryddväxter eller något annat. Tomatplantan börjar se ut som något som skall rökas i slutändan tycker jag men det skall bli kul om jag lyckas få fram miniplommontomater. Solrosen är Lilla E´s som hon sått med frö på dagis. Lavendeln ja..den verkar inte heller må så bra och anledningen är nog att katten Oscar tuggar på den varje dag. Jag hoppas att fjärilslavendeln på stam kommer börja blomma lite mer för den låter han vara nu.

Detta är ju min feelgoodblogg om saker som gör mig lycklig men mitt liv är inte bara lycka just nu även om det kanske verkar så här på bloggen. Den tråkiga sanningen bakom att jag har en ny fin vit lägenhet är att min familj separerat för två månader sen. Nu skall jag vara ledig tre dagar och vila upp mig längs stranden. Bara promenera, tänka, skriva, virka och njuta av solen och Lilla E. Det är aldrig fel. Kram Ida

3 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Nää beklagar verkligen, vad tråkigt! Hoppas du finner lite tröst i din ljuvliga balkong och kan njuta lite grann av sommaren ändå.

kram Mias

Marita sa...

Det ser riktigt fint ut på balkongen! Kanske kan du locka Oskar med kattgräs så att han låter din lavendel vara ifred?

EN INREDOHOLIC sa...

vilket himla fint zinkbord! Underbart och passade fint på din balkong!
Kram på dig
Jannice