25 juni 2009

På gården..
















Här kommer några få bilder från min kompis underbara föräldragård som hon och hennes man bor på sedan ett par år tillbaka. Den är så otroligt vacker och jag lyckades inte alls ta några fina bilder när jag var där för ett tag sedan men ni får en glimt iallafall. Jag förstår att det är mycket arbete både med att underhålla en hel gård med massor av byggnader och markyta och att renovera allt så nogrannt och gediget som de gör men jag skulle ändå gärna byta... Hanna går ut och plockar bär, blommor och sen hittar hon fina skåp och bord på olika vindar och förrådsutrymmen.. Hittar?! Själv får man leta på blocket.. Där finns takmålningar, stukaturer, brädgolv, salonger.. Jag har många fina minnen från när vi var yngre och hittade på (ganska snälla) bus därute. Tänk när man var 13 år och grävde tunnlar mellan halmbalarna, sov middag ute hos griskultingarna (och spelade luffarshack med märkpenna på suggornas ryggar så Pappan Per inte kunde hålla reda på vilka som skulle hämtas med lastbilen) och använde majonäs som inpackning i håret medans man tittade på killarna i skolkatalogen. Det var tider det!

Idag hade jag iallafall två små framsteg på min lilla balkongodling, både mina månadssmultron och min tomatplanta hade fått blommor när jag kom hem idag! Kram Ida

1 kommentar:

Marita sa...

Hurra för framstegen på balkongen. hur går det med lavendelplantan?