6 december 2008

Kalas idag..
















Idag är det makens födelsedag och vi har fixat och donat hela dagen. Strax kommer våra familjer, jag försökte ta bilder på dukningen men idag har det knappt blivit ljust härhemma. Det blir vitt och silvrigt idag, kände för ett riktigt vinterkalas. Gjorde det lite extra lyxigt med silverbesticken som jag inte brukar hinna putsa och vackra linneservetter med små julgranskulor i fattigmanssilver. Hade en idé om att jag skulle lägga en gren på bordet och sätta julgransljushållare på den men det är inte så lätt att hitta en stor fin gren i stan på studs! Det får bli till en annan gång. Köpte vita julrosor och ekalyptoskvistar istället. Visar en bild på ett sött zinkhus som jag köpt i en mataffär brevid min skola i Danmark. Det är inte Walter & co men det är lika fint tycker jag och kostade 30 kr istället för ett par hundra. Nu skall jag tillbaka till köket. Det skall bli Jordärtskocksoppa med halstrad pilgrimsmussla och några droppar petso. Sen ugnsbakad laxfile med gorgonzola på och sherrysås och pressad potatis till det. Och sen färdigköpt tårta. Mums! Det blir Friskis och svettis imorgon! Kram Ida

Inga kommentarer: