21 december 2008

4:e Advent











Så var det redan 4:e advent och inte så många dagar kvar till efterlängtade julafton.
Jag har äntligen fått tag i en liten söt dikesgran! Har letat överallt i två veckors tid, äntligen hade en snäll granförsäljare förstått vad jag menade med pytteliten och gett sig ut med ficklampa och hämtat en till mig, gulligt!! Den får stå orörd och vacker, vår riktiga gran-i år en vräkig kungsgran köpt av maken och Lilla E är fullproppad med allt vi hade i julpyntslådan. Skall komma ihåg till nästa år att plocka undan sådant som jag köpte när jag flyttat till min lilla etta och inte riktigt passar in hos oss idag som tex knallblåa mycket plastiga kulor. Nej jag skulle vilja ha en med vitt och silvrigt och naturligtvis lite dagispynt! Ha en skön adventskväll, vi skall göra knäck och packa in lite julklappar som vi fick hjälpa tomten köpa, han hinner ju inte med allt.. Kram Ida

Inga kommentarer: