8 december 2008

Julgodis och boktips..







Den perfekta julklappaen till alla som gillar att baka eller bara att titta på underbart fina bilder. köp Vinterns söta. Boken är full med recept och man vill prova alla på en gång! Jag fick boken förra året i julklapp och har redan testa en hel del och boken inspirerar en även att göra egna smakkombinationer. Till vårt kalas i helgen gjorde jag lite julgodis till kaffet. Mörk chokladtryffel som jag rev apelsinskal i, vit choklad tryffel med lingon och kanel i, och wienernougat. Mums! Det var väldigt enkelt att göra själva tryffeln men omöjligt att få dem sådär snygga som köpta, förstår inte hur de gör!!
Idag är jag och Lilla E hemma och myser i grått tråkigt väder. Mamma Mia dvd´n går varm på E´s beställning, hon älskar filmen och tycker att Sophie är sååååå söt! Har sett den så många gånger nu att jag nynnade en låt i drömmen inatt. Kram Ida!

2 kommentarer:

Lindhagens Anna sa...

Hej Ida!

Tack för igår! Oj du menar inte att släkten INTE var intresserade av dina chokladpraliner??? De ser ju superproffsiga ut och jag skulle inte kunna låta bli! Ha det så bra.
Kramis/Anna

Anonym sa...

Hej!

Så fint du har det här =) Här måste jag titta in lite oftare. Hoppas allt är bra med dig!

Kramar Benita