24 juli 2008

Papperspyssel..






Får alltid små snuttar över av mina vackra papper när jag scrappar kort och fotoalbum, sparar dem för att jag tänker att de är bra till något någongång.. Så nu fick jag ett ryck och gjorde små värdinnepresenter. Att klä tändsticksaskar är busenkelt och ganska fint, om man dessutom pyntar några ljus så blir det en trevlig sak att ge bort.. För att klä tändsticksaskarna så limmade jag direkt på asken, tyckte den mot ett papper en minut och skar sedan med skalpell runt asken.. Sen slog jag in ett tvål som man kan ge bort eller själv ha i sitt linneskåp. Sånt här småpyssel var länge sedan jag gjorde men det är ganska skoj att få ett resultat direkt-jag har ju en tendens att aldirg avsluta mina projekt annars..

Idag var sommarvärmen tillbaka i Malmö och vi har varit på stranden i Höllviken hela dagen och avslutade med att grilla med grannarna. Hoppas fler har njutit av sommaren idag! Kram Ida

1 kommentar:

borghild sa...

Så fint det ble!! Det er ikke så mye som skal til, det er bare å komme på det!!:-) Og kjempesmart måte å få brukt opp papirrester på! Babushka-dukkene er fra den siste Tilda-boka, den juleboka som kom ut i fjor høst. Tenkte jeg skulle lage noen flere jeg også, må bare finne stoffer som matcher:-) Må også si at den safta du lagde i forrige innlegg så herlig ut! Jeg elsker hjemmelaget saft, og får alltid en flaske av en venninne av mamma når jeg er hjemme:-) Og favoritten er saft med bringebærsmak:-) Og hjemmelaget ripsgelé.... nam..:-) Ha en super kveld, jeg er kjempespent på å se hva postdamen kommer med!!!:-) Klem fra meg!!:-)