9 maj 2008

Bröllopsdag..

Här är vi!

Min klänning var tvådelad, livet var sydd i kjoltyget och med spets utanpå. Spetstyget hade en vacker uddkant som jag älskade! Klänningen är sydd av svärmor. På det lilla släpet hade svärmor sytt fast ett par rosor som hon klippt ut från spetsen..

Min bukett


Min farmor hade med sig en överraskning..


Ett brudpar i porslin som hon och farfar hade på sin tårta för...jag vet inte men kanske 60 år sedan. Detta fick vi på vår tårta och det tar jag fram varje år under vår bröllopsdag, det betyder väldigt mycket för mig och jag är otroligt tacksam och lite nyfiken på varför jag fick det, har två kusiner som gifte sig innan mig, undrar varför de inte fick det.. Idag är hon i himmeln så det får jag aldrig veta.


Igår firade min man och jag 4 årig bröllopsdag! Det är inte ofta man hinner tänka romantiska tankar nuförtiden som heltidsarbetande småbarnsföräldrar men på vår bröllopsdag brukar vi gå ut och äta middag för oss själva och då pratar vi gärna om bröllopet och alla fina minnen från den dagen. Tyvärr är äktenskapet inte alltid en dans på rosor men vi kämpar på iallafall! Hoppas ni alla får en trevlig helg, här i Malmö har det varit riktigt strandväder. Jag har jobbat två dagar nu sedan jag blev frisk men imorgon ska vi vara ute hela dagen-förhoppningsvis på en liten picknic ner mot stranden. (Har köpt små badbyxor/trosor till Lilla E idag ifall hon vill gräva i sanden lite..) Kram Ida

Inga kommentarer: