7 maj 2012

Glass au fleurs..




Min pollenallergi har haft ett järngrepp om mig senaste veckan. Har fått hålla mig inomhus med stängda dörrar och fönster i strålande soligt vårväder- så tråkigt.. 
Fick tillslut bihålinflammation för att jag varit så täppt och det har gjort så ont att jag velat gräva ner mig själv i en grop.
Men nu har jag fått tabletter som funkar ihop med amning och nu känns det som det vänder.

 


Längtar så efter att få vara ute och peta i mina odlingslådor där sallad, rädisor, lök och kryddor är på väg upp. 

För en vecka sedan fotograferade jag i ljuvaste lokala blomsteraffären Glass au fleurs. Jag fullständigt älskar blommor, gick runt i två timmar och åhhade. De har precis mina färger och precis de typer av blommor jag gillar.
 

Dessutom finns det en massa annat fint där som små inredningdetaljer, smycken och kläder. Måste vara lyxigt att jobba i en sådan vacker miljö! 


Försöker sortera och redigera bilderna på kvällarna när barnen somnat men det tar sin lilla tid.
Skall visa fler bilder därifrån när jag är klar..

Hoppas allt är bra med er alla. 
Ni som bor här i Skåne- åk ut och njut av rapsfälten.. det är NU och bara NU de finns. 
Så vackra!

Kram Ida


4 kommentarer:

Editor sa...

Så fina bilder. Jag hade gärna gått där i två timmar med, för även om den är liten så finns där en massa fina saker! (Fick du meddelandet?)

Ida sa...

Tack! Ja tiden sprang iväg, trodde jag hade varit där i 40 min när jag tittade på klockan.. Då har man kul! Fick ditt meddelande tack- min privata IT-support  ska svara dig strax! Kram

Kanel & Cayenne sa...

Det verkar vara en underbar butik, en sådan jag drömmer om att ha själv en vacker dag... :) Ser fram emot fler av de bilder du tog. /Nellie

LillSis sa...

Fina bilder! Är också helt in loooove med den lilla mysiga blombutiken! Kram Erika