14 maj 2012

Det växer..







Åh det är så härligt att se när det växer i odlinglådorna! 
Älskar när dottern och jag går där och vattnar, rensar och pratar.

I år har vi sått rädisor, plocksallad, morötter, gul, vit och röd lök och potatis.
I kryddträdgården finns sedan tidigare timjan, dragon, mynta och citronmeliss.
Där har jag nu grävt ner färdigköpt persilja och salvia. 
Dottern har en låda med jordgubbs och smultronplantor och nu har lilleman också fått en egen..

Sen får vi inte plats med mer tyvärr- hade velat odla mycket mycket mer!



Hoppas ni haft en skön start på veckan så här långt. 
Jag har lunchat med god vän nere i byn- det är vardagslyx för mig!

Nu har jag en stor hög med kläder som skall strykas och fotograferas och sedan läggas ut på Tradera. 
Jag kör en riktig rensning nu och gör mig av med massor av mina kläder och kan förhoppningsvis köpa något nytt och vårigt istället. 
Älskar Tradera!

Kram Ida



2 kommentarer:

Stöket sa...

Vad härligt, att se när det växer. Är minsann lite avundsjuk att jag inte kan stoppa händerna i jorden...

Ha det finfint!
Kram

Kanel & Cayenne sa...

Åhh, odlingslådor! Och vad mycket härliga örter och grönsaker ni odlar. :) Jag får hålla till godo med en liten balkong, och det kräver mycket vattning vill jag lova... /Nellie