24 augusti 2010

Rotting..

Se det framför er med en stor mysig matta och en snygg lampa

Söt Höstanemon

Igår kväll när det regnade och blåste ute.


Här är de, det var dessa små rackarna som maken hämtade igår efter en blocket annons... Våra nya små fåtöljer i rotting eller bambu vilket man nu kallar det. Jag har sett framför mig att vi ska ha en liten sittdel framför våra stora fina fönster. Härifrån har man kontakt både med dem som befinner sig i köket och de som sitter i soffan i vardagsrummet. Och jag tänker att om man vill sitta och läsa eller dricka en kopp te och titta ut över lilla tallskogen så vänder man dem bara om.

Gillar de verkligen. De är lite knasiga men vackra och så gillar jag att de är låga och inte skymmer våra fönster.

Vill ha en stor mjuk matta under- kanske en lila? Och ett annat litet bord emellan, nu blev det bara vad som fanns hemma.

Ha en bra dag, själv skall jag ha långkok här hemma och göra dillkött vilket är maken och dotterns favoritgryta just nu. Och maken är brakförkyld och behöver något värmande och lite nyttigt! Kram Ida

Inga kommentarer: