17 maj 2009

Bordet är målat..











Nu är mitt slagbord målat i en mild grön nyans, är ganska nöjd med resultatet förutom att jag vill att det skall se mer slitet ut. Eftersom det står i hallen skall jag vara noga med att slänga nycklarna på det varje dag så det blir lite rufft sådär. Svårt att få det snyggt slitet med sandpapper men oförsiktigt dammsugande runt benen brukar också vara bra.
Kan inte riktigt bestämma mig om jag ska måla undersidan av skivan, det hade nog varit snyggast men samtidigt så skall det ju synas att det är insläpat från ett förråd. Väntar lite med att bestämma det och börjar provpynta sålänge.

Nu letar jag efter en spegel att hänga över, det skall gärna var en lite sirlig stor som jag kan måla svart tänkte jag, eller om jag fegar ur så blir den vit.
Är så imponerad över hur smarta slagbord är egentligen, ihopfällt tar det minimalt med plats och uppfällt skulle vi kunna få plats 6 personer tror jag, eller lite färre om man väljer att fälla upp en klaff.

Hoppas ni alla har en skön helg, själv är jag förkyld och tar det lugnt idag. Stort grattis hela Norge till nationaldagen och vinsten i schlager EM- vilken låt!! Kram Ida




2 kommentarer:

Anonym sa...

Vakkert bord! Ingen tvil: du bør selvfølgelig male undersiden av bordplaten. Slik det står nå ser det nesten ikke ferdigmalt ut. Fin blogg du har:-)
Hilsen Anne (fra Norge)

Fröken Piff sa...

Åh vad häftigt, jag har ett ganska exakt likandant bord tror jag:) Mitt är dock målat vitt och fungerar som köksbord, och ja, vi får plats ganska många runt det faktiskt:) Fick bordet av min mamma för ett tag sen men det kommer ursprungligen från min pappas mormor, har du hittat ditt på loppis?

Ha det fint! Kram!