15 oktober 2008

Ekologiska pannkakor..

En klassiker men ack så snygg

Den här kannan älskar jag, den är fyndad för ett par tior på loppis




Uppläggningsfatet är från svärmors föräldrahem


Försöker utmana mig själv med att laga eller baka något som skall innehålla 100% ekologiska råvaror ioch pannkakor blev det igår för att locka en liten snörvlig 3 åring att äta några tuggor. Vi handlar fortfarande inte allt i ekologiskt men det som inte skiljer så mycket i pris försöker vi byta ut. Hoppas tomten vill komma med ett plättstekjärn till mig så jag kunde göra pannkakor lite oftare- nu blir de så stora och ja..inte så bra som jag inbillar mig att de skulle bli om jag hade ett litet sött järn. För visst börjar det närma sig jul, även om jag försökt att inte nämna det här innu så är det snart dags att börja pynta och pyssla, vilket jag verkligen ser fram emot!!

Idag är vi hemma för tredje dagen och det regnar ute och känns riktigt höstigt. Imorgon skall jag jobba på Synopik eftersom det är höstlov i danmark, ser fram emot det!! Lilla E är nog kry och kan vara på dagis imorgon, annars får pappsen ta över..
Till helgen tänkte jag dra igång en tävling så håll bloggögonen öppna! Kram Ida

2 kommentarer:

Moodboardwithflowers sa...

ååååå så gott med pannkakor! det måste jag laga i helgen.. jag brukar äta mina med smör och socker hihi..

borghild sa...

Åh, dette så godt ut! Vi har pannekaker til middag av og til, men vi burde jo helt klart lage det til dessert også, med masse is!! Mmmm:-)
Beklager at jeg har vært så dårlig til å legge igjen kommentarer i det siste, jeg føler jeg bare så vidt rekker gjennom noen blogger på kveldene, så er det på tide å legge seg... Det er vel sånn det er å være småbarnsmor??;-) Ha en fin helg! Klem B:-)