5 oktober 2008

Barndop igår..






Igår döptes våra vänners lilla dotter i Svedala kyrka. Alltid trevligt med dop, god mat och alla är glada över det lilla livet. Det var dessutom strålande sol och klar kall luft.
De hade önskat sig en första året bok så det fick de. Och så målade jag en barngalge i med namnet på- deras son fick en likadan i ljusblått när han föddes. Hittade en supermjuk kofta på H&M som kan vara praktisk att ha i bien när man inte ska så långt och vill ta på overall. Hittade mänder med fina saker på H&M (till min Lilla E) den här gången, det är lite olika från gång till gång tycker jag.. Bla ett par mörkgråmelerade ekologiska leggins som var stickade i Odd Mollystil som jag ångrar att jag inte köpte till Lilla E, och en söt kappa i ull- vet att det inte är suuuper användbart men ibland är jag så trött på att dra runt med en skitig dagisjacka när man väl är ledig- och visst måste dagisjackan vara hemma och tvättas då..Inte sant?

Idag vräker regnet ner och det passar oss fint, har inga måsten utan bara myser, äter pannkakor och skall snart på familjegympa på Friskis och Svettis. Ha en skön vecka. Kram Ida

6 kommentarer:

Anonym sa...

Synd jag inte fick plats i den koftan, den är såå söt.

// Daggdroppe

Anonym sa...

Åh, så söt den koftan var.

// Daggdroppe

Pia sa...

Hej, og tak for sød kommentar på min blog:-) Du må meget gerne lægge mig til dine favoritter - det bliver jeg kun glad for:-)Og hvilken fin blog du selv har iøvrigt - synes dine bilder er meget mere klare end mine - hvilket kamera har du?

Mange kram fra Pia

Marie sa...

Vilken söt kofta! Och bilden på lilla E utanför kyrkan är ju helt underbart söt!

Ser att du fyller år imorgon, så jag säger GRATTIS en dag för tidigt!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Mjuka sa...

Vår Ingrid har faktiskt en likadan kofta, den är jättefin!! Hittade dig via Pias blogg Hvidt. Ha en fin kväll
kramar M

Millas hem sa...

Hej!
En sån liten söt kofta, vi har också en Ellen (sex år).
Galgen var också jättesöt!
Kram Camilla