5 augusti 2008

Blåherre Mölla..










Detta blir nog mitt sommartips nr 1 från 2008! En gammal gård med en kvarn -har inte lagt mer historia än så på huvudet för jag var för upptagen av alla kakor och blommiga kaffekoppar för att minnas! Den ligger på Österlen , man kör från Brösarp mot Kristianstad och vid Maglehem svänger man mot Rigeleje och där är skyltat Blåherremölla. Detta måste ni bara besöka, det är värt varenda mil i bilen! Vi var där på en liten fika under vår helg på Österlen och där var så otroligt mysigt. Många goda kakor(vi smakade nog hälften och min favorit blev fransk våffla) och en hel samling med vackra udda kaffekoppar i en jättevacker miljö. Tänk om jag kunde vinna på triss och öppna ett sådant här café istället för att bli optiker!


Nu har vi haft höstväder i två dagar med regn och storm så jag är sugen på höstkläder, tända ljus och laga goda soppor, men det ska väl bli en sväng sommar till innan dess? Kram Ida


Inga kommentarer: