3 oktober 2011

6 åringars tankar..


Varje dag när jag hämtar dottern i skolan så dyker det upp frågor och kommentarer om min gravidmage. Flickorna står mest och stirrar med öppen mun medans pojkarna frågar lite mer eller ropar när de springer förbi: Jag vet att du har en bebis där inne! Eller bara: Oj, din mage är jääättestor!

Här kommer några exempel:

- Har du en bebis i magen?
- Ja
- Ska du snart till sjukhuset och ta ut den?
- Njae inte riktigt än men om någon vecka.
- Det kommer göra ont på dig..(kisar med ögonen)
- Jaeh..(skruva på mig lite) det ska nog gå bra...
- Känner du dig lite spänd inför det?


- Har du en bebis i magen?
- Ja
- Det har inte jag men jag har två stycken i pungen, en i varje.. (helt allvarligt konstaterande)
(här kunde jag inte hålla mig för skratt)



- Har du en bebis där på det runda liksom?
- Ja
- Vad ska den heta?
- Vi vet inte än, kan inte komma på något bra namn..
- Nähä??? Men det måste ni ju.. (ser väldigt bekymrad ut)

En vecka senare, samma pojke:
- Du, har ni kommit på vad bebisen ska heta?
- Nä inte än.
- Det får ni nog göra nu för det ser ganska stort ut. Som en kula liksom (säger han och petar med pekfingret på min mage) Och lägger till: - Och hårt är det!

Sötnosar!

Önskar er en bra start på veckan! Här hemma är det jag, wettextrasan och diskmedlet hela dagen. Vi har byggdamm precis överallt efter helgens sågande i innertaket. T om innuti köksskåpen har det letat sig in! Man blir lätt gråtfärdig. Men de nya spotlightsen är så snygga så det är absolut värt det, man blir lite matt bara..
Kram Ida



3 kommentarer:

Moodboardwithflowers sa...

haha.. så underbara de är!

min tekopp sa...

Hi, hi underbart, hekt underbart! Tänk så mycket härliga funderingar och tankar som finns i barnens huvud :-)

Att vara någons fru sa...

Ha ha ha!!! Skrattade gott åt pungbebisen; där har man koll på läget.