14 september 2011

Tavelvägg..

Vår matplats. Bilden är tagen ifrån vardagsrummet.

Stolar Arne Jacobsen Sjuan, barnstol Stokke, bord Ikea Norden som jag målat ljusgrått(helt misslyckat och måste göras om för färgen släpper) Lampor Ikea Foto. Ramar Ikea Ribba.

Tallrikshyllan i påskas.

Så här såg det ut när vi precis flyttat in..

Här har maken rivit väggen mot sovrummet, byggt upp en ny utan dörröppning efter att ha flyttat den 60 cm. Så här hade vi det i över ett år innan vi byggde om köket och lade nytt golv.



Mamma.. sätt nu inte eftermiddagskaffet i fel hals.. Du som dammsög Sverige efter den rätta tallrikshyllan åt mig för 2,5 år sen.
Jag tyckte det blev lite kaka på kaka med både den och hyllplanen i köket så den blev utbytt mot en fotovägg istället.
Men tallrikshyllan finns kvar på vinden och om jag ångrar mig (kanske blev det för stramt nu?) så sitter krokarna under fotoramarna och det går snabbt att spackla igen alla spikhål och måla över. Det är det som är tjusningen med slätspacklade målade väggar, lätt att ändra sig!
Justina.. Om du läser detta så har jag en annan lite mindre tallrikshylla du kan få köpa om du fortfarande letar, maken räknade till 6 hyllor på vinden och jag får erkänna att jag inte måste ha dem alla..

Min tanke är att det skall ändras om bland bilderna allt eftersom.. En del ramar väntar fortfarande på rätta bilden, förhoppningsvis skall lilla bebisen få vara med på ett hörn om några veckor.

Njut dagen, själv skall jag bara göra en sak idag: baka kladdkaka för ikväll kommer svärföräldrarna förbi.
Kram Ida


1 kommentar:

Unknown sa...

Tack för din kommentar så jag kunde hitta till dig :-)

Vilket jätte fint hem du har!

Vi ses igen :-)

Malin