2 oktober 2009

Organisera mera - garderob..
















Hej alla, ett försök att inspirera mig själv och kanske någon annan att organisera i sin garderob.. Själv har jag för ett tag sen köpt likadana galgar på Ikea, kjolhängare fanns inte i vita någonstans så tillslut blev det Ikeas som jag målade vita, lite pilligt men blev supernöjd med resultatet. Det är ett enkelt sätt att skapa ordning och ett snyggt intryck bland sina kläder. Ikea har också de smarta skoboxarna med litet tittfönster så man lätt hittar bland skorna och dessutom är det kul att kunna titta på sina fina skor ibland. Jag försöker hänga in kläderna i någorlunda färg/tonordning. Förra veckan gjorde jag en liten garderobsinventering och skrev ner vad jag har för kjolar, byxor, koftor osv som jag verkligen gillar just nu. Det är min mammas knep för att få koll på vad man behöver och inte behöver komplettera med. Mycket rikigt så visade det sej att jag har många festklänningar ifall man hamnar på stor nyårsfest, 7 puffiga kalaskjolar från Noa Noa som man eventuellt kan ha på kalas eller dop... Och 1 par jeans som jag kan ha på jobb varje dag, 1 par som är reservjeans och 1 par ullbyxor som man kan ha om det är vällldigt kallt dvs helst inte inne på jobb.. Inte konstigt att jag står varje morgon och inte tycker jag har något som passar till jobb. Så nu är det köpstopp på kalaskläder och så är det basplagg som gäller. Ett par snygga jeans och någon fin topp/tunika är det enda jag behöver denna hösten.

Nu har jag inte hunnit längre i garderoben, har haft en stressig vecka med världens magkatarr som straff men snart hoppas jag hinna organisera resten av garderoben i helgen och vika allting snyggt och ordna någon form av accesoarförvaring. Ha en skön helg Kram Ida

3 kommentarer:

Bygatan sa...

Hej!

Tack för din kommentar hos mig!

Vilken superfin garderob och vilken ordning! Impad!

Så vill jag också ha det...tack för inspirationen!

kram Lena

Lindhagens Anna sa...

Tack för inspirationen!!! Det var precis vad jag behövde (en spark i baken för att börja rensa!). Jag börjar med barnens garderober (undrar varför man själv alltid kommer i sista hand?? Hmm?). Har länkat till dig så att andra också kan se hur fint du har. Hoppas allt är bra! Kram kram//Anna

Ylva sa...

hej, hittade just hit. Fint! Vad inspirerande med din ordning o reda i garderoben, ser jättehärligt ut!
/Ylva