10 september 2009

Höstmysig balkong..







Igår gjorde jag lite rent och fint på min balkong inför hösten och vintern. Det går bara att visa den enda hörnan för vid den andra delen står alla lik efter sommaren. Ska åka och köpa juteväv och linda in de blommor som skall övervintras och resten får slängas såfort de blommat klart. Tyckte själv det blev fint med ljung (älskar ljung!), kål och murgröna i balkonglådorna. Ljuslyktan är från Ikea och lilla fågelbadet från en mycket exklusiv.. nä det har jag faktiskt gjutit själv med hjälp av en betongexpert till granne. Hoppas ni ser det fina mönstret i botten, det kommer från en kopparform, ni vet sådana som alla hade på väggen förr, de kan man få för en femma på loppis idag. Det var så kul och jag samlar alla möjliga burkar nuförtiden för att kunna göra fler projekt. Man kan bara inte ha hur många fågelbad som helst på en balkong så det får nog bli till nära och kära..
Nu skall jag susa till jobb, ikväll kommer kompisar på lite tjejkväll, skall bli roligt att se dem och att få en ursäkt att äta lite gott!
Jag säger som på Yogan, jag önskar er en underbar underbar torsdag och hoppas ni fått en bra start på dagen. Namaste. Kram Ida

3 kommentarer:

Lindhagens Anna sa...

Hej Ida!

Det ser myyysigt ut på din balkong! Nu längtar man lite efter att det ska bli lite kallare ute. Idag kommer det nog att bli sol, varmt så vi som är lediga (jag och barnen) ska efter lite städning vara ute i trädgården. I helgen ska jag jobba så jag får njuta av ledighet idag. Ha det så bra! Kram

Norregård sa...

Hej Ida!
Kollar runt på lite bloggar och hamnade på din. Vill bara säga att ditt sängbord är jättefint(som du visade för ett tag sen). Vad det är kul att fynda!
Hälsar Malin

Hem och Lycka sa...

Mysigt att pyssla höst nu tycker jag. Underbart fågelbad, vackert mönster.

kram Mia