1 september 2009

Godmorgon September..


Ny månad och September är väl en "lagom" månad, fortfarande lite sensommar men med en gnutta höst eller åtminstonde förberedelser inför hösten.

Jag grubblar lite över mitt soffbord som jag fyndade på blocket för några månader sedan. Första tanken var att måla det vitt och kapa benen något för det är ganska högt. Sen upptäckte jag att det är ganska praktiskt med ett högt bord när tex Lilla E sitter och ritar eller när man fikar. Efter att min tallrikshylla blev målad i ljusgrå tempera bestämde jag mig för att bordet skulle få samma färg- miljövänligt och slitstarkt och ljusgrått passar bra året runt. Nu har jag då lärt mej enligt Feng Shui att mörkbrunt är jord och kan få ett väldigt ljust rum att landa och lugna. Och faktiskt så bryter mina mörkbruna fönster, pigtittaren och bordet nu fint av mot allt vitt...så detta trodde jag aldrig men jag funderar nu på att behålla bordet brunt. Inga stora livsproblem jag vet men man måste få grubbla lite och det är ju inte värre än att man kan ändra sig igen eller hur? Ni får gärna tycka till! Ha en skön dag och njut av sista solen Kram Ida

Inga kommentarer: