12 juli 2009

Miniskåp..











Detta lilla skåp fick följa med hem från Danmark när jag var på Ledreborg slott i våras. Det står just nu i köksfönstret, lite svårt att ta bra bilder där i motljus men men..
Tycker det är så gulligt och man kan ha allt möjligt fint i det. Kanske små söta spetsglas eller vackra kökshanddukar och udda silverbestick.
Kopparna hittade jag i en loppisbutik igår , de är fina med olika mönster på och tillräckligt stora för att kunna dricka te ur. Där fanns även ett pottskåp som jag letat efter som sängbord. Riktigt skavt och slitet som jag gillar men för dyrt med tanke på att marmorskivan var trasig. Ska dit imorgon igen och försöka prutat lite till, vilket jag är så mesig med så jag anar hur det kommer sluta..
I helgen har jag börjat måla Lilla E´s utdragssäng som var i gulful furu. Har vi tur är den färdig så ni får en kik imorgon. Ha en skön dag och håll tummarna att strandvädret återvänder! Kram Ida

1 kommentar:

Pysselpralinen sa...

Vilket mysigt litet skåp. Ett perfekt ställe att förvara sina finaste saker! Och dessutom slipper man ju dammet.:-)
De fyndade kopparna var ju också alldeles ljuvliga. Nu blir jag loppissugen!
Det är så härligt att kika in på din blogg då och då, du tar så vackra bilder. Det är verkligen ögonfröjd.