26 juli 2009

Äntligen tallrikshylla..





































Min kära mamma hittade en tallrikshylla till mig tillslut och nu är den äntligen uppe på väggen! Hon lämnade kvar ett litet spår till mig dessutom, skylten Love and kisses - gulligt! Hon har dessutom målat den åt mig i äggoljetempera som är miljövänligt och väldigt slitstarkt, jag är helt såld på den typen av färg nu och när jag skall ta tag i soffbordet en dag blir det garanterat äggoljetempera. Man kan bl a köpa det på Norrgavel här i Malmö. Är glad att det blev en ljusgrå nyans istället för allt vitt härhemma, det bryter fint mot väggen och cremefärgat porslin syns lite mer. Tallrikarna är fyndade på erikshjälpen och ja.. resten är också loppisgrejor. Gick runt här hemma i lägenheten igår och kikade och funderade, insåg att jag har ungefär 2 nyproducerade saker/möbler i varje rum resten är loppis eller blocket. Härligt!!
Idag har jag haft en mysig dag.. Först lite snabb tvätt och städ så man får frid i sinnet.. Sen hämtade jag en kompis och så åkte vi på loppis ute i ett koloniområde i Malmö som var supermysigt och fint. Vi blev båda två alldeles sålda och började gå och planera och kika på kolonistugor! Loppisrundan var billig och med bra saker förutom att vi fick dyra parkeringsböter grrr.. Sen åkte vi vidare på en rolig utflykt! Vad vi gjorde där får ni se imorgon! Kram Ida

Inga kommentarer: