10 november 2008

Första hyacinten..











Ja..jag skall lugna mig lite till( är bara så glad över att jag skall ha min första jul med blogg) Igår köpte jag vita hyacinter- det tycker jag man kan börja så smått med redan nu utan att skämmas.
Lindade in dem i mossa och silvrig ståltråd och satte dem på ett fat. Väldigt enkelt men vackert tycker jag. Längtar tills de slår ut och doftar så ljuvligt men tycker att de är som snyggast nu innan.

Idag har Lilla E och jag haft en ledig dag tillsammans i världens ruskigaste höstväder. Det blev en målardag där både den ena och andra blev vitt av bara farten, vad får ni se en annan dag. Måste bara gnälla lite över att det ibland är tufft att vara mamma till en snart 3,5 åring med ett grymt humör. Någon testar mig men jag skall stå pall-älskar henne villkorslöst och därför gör det så ont i mig att hon är arg och ledsen HELA tiden just nu. Men månaderna går fort och snart är hon 4 år och nog lite mindre trotsig, eller? Skall in och pussa henne nu när hon sover gott! Kram Ida

Inga kommentarer: