6 april 2008

Scrap och stämpelmässa..

Papper i mängder, de är som vackra tapeter..

Inspiration och tips till korttillverkning




Idag har jag och en annan småbarnsmamma haft egentid och varit på Scrap och stämpelmässa i Helsingborg. Det var skönt att vara iväg och gå och strosa flera timmar i lugn och ro. Hittade massor med fina saker såklart men fick begränsa mig lite. Köpte mängder av vackra papper, några stämplar och sen lite olika typer av dekorationer. Jag gillar verkligen att pyssla men tiden räcker inte till utan ibland syr man, ibland pysslar jag kort osv..Men att se dessa kvinnor som briiinner för scrapbooking är underbart, för er som inte känner till detta fenomen är det en hel värld, det finns saker som är totalt nödvändiga som du aldrig skulle tänkt på! Man blir så imponerad och får massor av inspiration. Och så tänker jag att jag ska försöka sitta en liten stund varje kväll istället för att fastna i soffan och ödsla tid på något tv program jag ändå inte följer.. Vi får se..nu har jag iallafall massor av nya saker att prova! Imorgon har jag tagit semester för att egentligen inte göra något alls, ska bli skönt eftersom jag jobbat lördag blir helgen så kort annars. Är det fint väder får Lilla E och jag ut och äta årets första uteglass tänkte jag!Kram Ida

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul med scrapping! Jag började scrappa i vårt bröllopsalbum, men inspirationen dog ut och det blev en pina att göra klart :-) Nu säker jag efter sovrumsinspiration, lust att visa ditt? ;-)
Kram kram!