20 april 2008

Pion..



Pioner är ännu en av mina favoritblommor-har många! Längtar tills den dag jag blir lycklig ägare av en trädgård och kan trippa ut i trätofflor och plocka in ett helt fång pioner. De är fina i alla stadier tycker jag från knopp tills nästan vissen. Egentligen har jag försökt hålla igen på blomster och pynt inköpen den här månaden eftersom vi snart ska på semester till Mallorca men igår kunde jag inte låta bli utan den här lilla fick följa med hem från en av mina favorit blomsteraffärer här i Malmö, Cutflower. En annan dag ska ni få följa med dit! Vi var bortbjudna på middag till goda vänner i gårkväll och de fick två stycken vita som doftade helt underbart gott! Hoppas ni alla haft en skön helg i vädret som börjar bli riktigt fint, själv har jag fått halsfluss så det blir en ny omgång av receptsortering och tråkiga tv-serier, tur man har datorn och mängder av fina bloggar att kika på! Kram Ida

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ida!

Vilka underbar pion du köpt, visst är det svårt att motstå?! Stackars dig som blivit sjuk när det är så fint ute. Hoppas du blir frisk snart!
Vårkram ifrån Anna

Anonym sa...

Jag älskar pioner! Så vackra! Har planterat massor i min trädgård, men tyvärr tar det ju flera år innan de växer till sig ordentligt. Kanske får jag blommor i år? Krya på dig och ha en fin vecka!