1 april 2012

Daimcupcake med Lingonfrosting..


Vaniljmuffins med Daimkulor i, Lingonfrosting

För ett tag sedan gjorde jag dessa cupcakes som från början var ett experiment men som blev goda! 
Idén kom från en Lingonparfait med daimkross i som jag gjorde till nyårsafton för något år sedan. Kombinationen av de lite syrliga lingonen och den söta Daimchokladen blev riktigt bra. 
Valde att inte sila bort skalen på lingonen för jag ville att frostingen skulle se äkta ut. 

Passar på att tipsa om två bra nätbutiker som säljer bakutrustning och levererar snabbt. 

Hoppas ni haft en skön helg, själv tycker jag den sprungit iväg. 
Vi har haft mycket att fixa med här hemma i huset, försöker avsluta lite projekt här inne nu så att man bara kan vara ute och jobba i trädgården och sen njuta av solen. 
Just nu ösregnar och haglar det om vartannat och hela familjen sover (klockan 21?!) så jag skall också krypa till kojs och ta igen lite sömn..

Kram Ida



1 kommentar:

Limetwig sa...

Tycker det låter som världsliga saker det där, du skulle vatt med mig och Caroline i dag i stället :) Vi har haft en stålande dag även om solen inte sken hela tiden... Vi får ta fler shoppingrunder så du osså kan hänga med, för fler kommer det att bli :)
Ha det bäst!