13 augusti 2011

Nästa gavel..




Före och efter bilder på vår andra gavel.
Den här sidan används knappt ens som passage och här fanns några sorgliga buskar mot husväggen som inte gjorde någon lycklig och som ändå krävde ogräsrensning. Heltidsarbetande husrenoverande småbarnsföräldrar som vi har inte tid att rensa ogräs mer än precis där vi verkligen vill ha vackra saker så därför valde vi att göra om lite. Vi lade ut markduk, sen gjorde vi kantsten av plattor från ett annat ställe i trädgården som inte skall vara kvar, sen singel på duken och till sist sådde vi nytt gräs. Måste erkänna att "vi" är maken- jag var mest arbetsledare som vanligt- suck!
Nu känns det mycket renare och enklare på denna sidan. Så nöjd! Och så skönt att slippa tänka på detta nu.
Planen på längre sikt är precis som jag skrev om den andra gaveln- att hela huset skall putsas om med puts ända upp. Och en vacker dag skall vi ta bort de hemska bruna fönsterluckorna runt det här fönstret!

Ha en fortsatt skön helg, nu skall jag krypa till kojs och försöka somna med en pigg och sparkande bebis i magen, får se hur det går! Det bådar inte gott när det är som mest fart runt 4-5 på morgonen och efter 22 på kvällen. 8-20 känns som mer lagom arbetstid tycker jag! Men jag ska inte klaga- det är ju faktiskt underbart!
Kram Ida

Inga kommentarer: