21 maj 2011

Finns det något godare..


Äntligen! Svenska jordgubbar.. det är få saker som slår det! De har sin givna plats i Green Gate skålar som jag fått av en fin vän, ser så somrigt ut!
Vi har ätit chokladfondue med doppade jordgubbar och mördegskex två kvällar på rad.. Såå gott att dottern helt verkar missat att vi inte ätit godis varken fredag eller lördag!

Hoppas ni har en skön helg såhär långt.
Idag har vi haft strandväder här i södra Skåne och i morgon skall det bli regn. Detta måste vara den perfekta kombinationen för allt jag sått i mina pallkragar. Har jag tur blir det jordgubbar, potatis, gul lök, sallad, roccula och en massa färska örter att mumsa på under sommaren. Hade gärna velat prova med någon sparrisplanta men det finns helt enkelt inte plats för mer nu. Ett växthus någon gång i framtiden står högt på önskelistan. Kika in hos Julia så förstår ni vad jag menar!
Kram Ida

Inga kommentarer: