21 april 2011

Denna gången gäller det..


Nu är det förhoppningsvis slut på läsgodis för vår familj. Förra helgen fick dottern en allergisk reaktion vilket var riktigt olustigt. Läkaren trodde det berodde på jordgubbar eller kemiskt godis. Så nu har vi bestämt oss för att hädanefter är det choklad och ekologiskt godis som gäller för oss som läkaren rekommenderade.
När man tänker på vad godiset innehåller så är det ju konstigt att man äter det men jag måste erkänna att jag älskar verkligen lösviktsgodis och kommer sakna det massor. Men ibland behöver man en anledning..
Nu håller jag tummarna att det inte var jordgubbar som orsakade reaktionen det för det skulle vara så tråkigt.

Här hemma har äntligen mina efterlängtade hyllplan i nya köket kommit upp idag. Så jag pyntar, flyttar runt, tar fram mer, backar och virrar på huvudet. Vet precis hur jag vill ha det men det är så svårt att få till det sådär lagom. Imorgon hoppas jag att jag kan visa lite bilder från köket.
Nu håller vi lång-helg och det känns underbart för det lovas mycket sol här hemma, det blir påskfirande och trädgårdsjobb. Kram Ida

Inga kommentarer: