27 oktober 2010

Olivträd..




Jag fyndade två olivträd i en dansk mataffär i våras för 50:- styck och de har trivts bra på vår uteplats hela sommaren och vuxit en del. Nu var det dags för dem att flytta in efter första frotsnatten. Ska erkänna att jag är en smula nervös inför hur de skall klara sig över vintern. Vi har väldigt stora fönster och ljust i vårt hus men frågan är om det blir svalt nog. Har flyttat runt dem lite för att se var det kan bli bäst. Hallen är nog svalast men vardagsrummet är ljusare så i skrivande stund är det ena trädet tillbaka där och det andra tillbaka i köket. Men en stund i dag såg det ut såhär.

Hallen är bredspacklad och vitmålad på väggarna, golv skall som sagt läggas så fort vi bytt kök och toalettdörren som ni skymtar i bakgrunden sprutlackeras vit. Sen lite golvlister på det så är vi i hamn (i detta rummet iallafall). Så länge gör man vad man kan för att skapa lite hemtrevnad..

Klaffbordet känns lite somrigt nu på hösten så för att dämpa ner det har jag lagt kastanjer i ljuslyktan och tyckte korgen passade fint här. Kanske kan ha en brun trasmatta istället.
Har jag gjort min feng shui läxa så har jag alla element representerade utom metall. Så en silvrig burk att slänga nycklar i när man kommer hem hade kanske varit bra.

Hoppas ni har det bra i höstrusket, idag har jag varit hemma med snuvig dotter. Vi har tittat på film, bakat muffins och gått i pyamas till kl 16. Kram Ida




Spegel från House Doctor, klaffbord från min pappas förråd, korg från Plantagen, ljuslyktan är en present för 15 år sedan och används flitigt än.

Inga kommentarer: