22 januari 2010

Familjen stök..
















Här hemma går det framåt, i sovrummet och Lilla E´s rum är väggarna och taken klara och maken har lagt golv, nu ska golvlisterna fästas, nya eluttag monteras och i sovrummet skall vi leta upp några fina skjutdörrar till vår garderobsvägg. I E´s rum skall fönstret också målas vitt. Men man börjar iallafall få en känsla för hur fräscht och fint det kommer bli. Vi hade mycket huvudbry innan vi tillslut bestämde oss för golv, det blev mattlackad ekparkett från Kährs som vi hoppas kommer hålla sig fina i många år. Sovrummet blev mörkt grått, både jag och maken vill ha ett dämpat, ganska mörkt sovrum speciellt med tanke på att det är söderläge och med ett stor fönster. Själv var jag inte sugen alls på just grått men blev övertalad och lovad att få välja färg i arbetsrummet. Lilla E fick själv välja till sitt rum och det blev såklart rosa, golven fick en helt annan nyans av den väggfärgen men hon måste ju få bestämma lite.. Hittade söta fjärilshängare från House doctor som jag ser fram emot att få hänga upp.
Nu blev det renoveringspaus några dagar för maken har åkt till Formex för att jobba lite, tusan att han skall behöva jobba mitt i renoveringen ;) för det är helt klart han som drar tyngsta lasset just nu, själv sköter jag markservicen så länge och längtar efter att få städa huset alldeles rent från byggdamm SNART.
Utanför sovrummsfönstret ligger resterna från våra utrivna väggar och heltäckningsmatta m.m ingen vacker utsikt att vakna till och jag hoppas vi kan komma till tippen snart innan vårt nya namn i kvarteret blir Familjen Stök.

Hoppas ni alla får en skön helg, själv är jag hemma med förkylning, ligger och kurerar mig och tittar på vackra snön. Kram Ida

Inga kommentarer: