21 juli 2013

Vidjehortensia Annabelle..






Denna blomman har fått flytta hem till oss. 
Det är en vidjehortensia Annabelle och jag har velat skaffa en länge men inte vetat vart den skulle få  stå.. 
Den blir stor ca 1,5 m hög och jag har planterat den i en stor zinkbalja och hoppas kunna övervintra den så. 
Tycker färgen är så fin till allt vårt svarta trä på uteplatsen. 
Och blommorna blir jättefina att ta in i vas.

Annars är det ganska trist på blomsterfronten här hemma. 
Det mesta har blommat över och än en gång tänker jag att jag måste skaffa något mer som blommar i Juli/ Augusti. 
Har inte haft någon superframgång med rosor men får kanske ge det en chans till. 

Hoppas ni har sköna sommardagar! Vi spenderar nästan hela dagarna nere på stranden och det är så skönt! 
Om två
dagar börjar jag jobba igen så jag njuter så av värmen och solen nu.

Kram Ida 

1 kommentar:

TITTILINA sa...

Det är rätta takter! Njut allt vad du kan av de två sista.
Och hortensian var ju ljuvlig! Älskar hortensior!

Kram