26 augusti 2012

Spännande helg..



Denna helgen har verkligen varit spännande, rolig och skön på samma gång. 

Gårdagen började med att jag och två bloggvänner Åse och Caroline åkte på lyxloppis på Butik 36 i Höganäs. 
Vi var förväntansfulla som små barn på julafton och kunde knappt sitta still i bilen.

Oj oj vilka fynd där fanns! 
Utställnings ex av mängder av kuddar från Tine K och Day.
Tyvärr bar alla andra redan runt på dem när vi kom dit så jag var lite bitter när jag åkte därifrån tomhänt.. 
Men det var kul att ha sett butiken, den är väl värd ett besök till snart!

Sen åkte vi vidare till Lions loppis i Lomma och där hade jag bättre tur. 
Det är verkligen loppisälskares himmelrike!

Jag fick med mig massor av små virkade vita dukar som nu är tvättade och väntar på strykning. 
Skall användas till ett litet syprojekt, några till betonggjutning och några till höstens keramik kurs som jag och lilla dottern skall gå på tillsammans. 1:- styck, tänk att någon suttit timvis och virkat dem.. Hittade även ett fint glas kakfat på fot och en stor damejeanne som blev mina för nästan inga pengar alls. 

Efter det åkte vi och fikade i Lomma hamn och bollade diverse ideer. 
Alltid lika peppande och kreativt att träffas.

Undertiden jag var borta fick vi leverans av vår nya soffa till vardagsrummet som maken varit och köpt. 
Helt själv, jag hade inte ens sett den!
 Det kändes lite galet- jag som har sådant kontrollbehov och inte struntar i vad vi har för möbler.
Men det hade han gjort bra, den var verkligen fin!

Och idag har vi tagit tag i uteplatsbygget igen och faktiskt hunnit med en del.
Bästa kombinationen för att kännas sig redo för en ny vecka!

Må gott 
Kram Ida


3 kommentarer:

Limetwig sa...

Ja gu va vi va speedade i Lördags, hur kul som helst :) Ser fram emot nästa träff! Kram

Kanel & Cayenne sa...

Åh, jag missade helt denna lyxloppis som alla pratar om. Synd att det inte blev några fynd, men bra att du tog igen det sen. Lommaloppisen brukar vara riktigt bra, synd att jag missade den också. :( Kram /Nellie

Editor sa...

Haha, speedade var rätt ord. Men kul var det!