22 augusti 2012

Födelsedagscupcakes och tårta..




I lördags fyllde Caroline år och jag bakade åt hennes kalas. 
Önskemålet var morotscupcakes och favoritfärgen blå. 


 Försöker använda så lite färgmedel och konstgjorda tillsatser som möjligt i mina bakverk så därför fick kakorna bli "au naturel" och dekorationerna blå istället. 

Eftersom jag vet att hennes hjärta bankar lite extra för stjärnor, blommigt porslin och det lite marina så försökte jag plocka upp det i dekorationerna. De små flaggorna på cupcakesen gjorde jag med presentpapper och tandpetare. och vimplarna på tårtan är gjorda med två grillspets-pinnar. 

Tårtan fick bli min present och en överraskning. Den bestod av sockerkaksbotten fylld med hallonmousse, spacklad med chokladfugefrosting och är täckt och dekorerad med marsipan. 
Den är 15 cm diameter och har 3 lager sockerkaksbotten.



Carolines blogg och kreativa webshop hittar ni här



Hoppas ni har det bra så här halvvägs in i veckan med nya rutiner för de flesta.  
Här har det rullat på över förväntan med tidiga skolmorgnar, pckning av gympapåse och annat!

Nu skall jag göra om dagens planer för nu skiftar det från höstigt ösregn till strålande sol!
Kram Ida








5 kommentarer:

Marie sa...

Så otroligt duktig du är, vilka fantastiska bakverk!!!!

Kram Marie

Editor sa...

De var inte bara väldigt fina utan även mycket goda. Supertack för godingarna!

TITTILINA sa...

Gud så fina! Jag älskar oxå blått och vitt och stjärnor och randigt. jag hade blivit helt överlycklig över dessa. Kram

Louise Alexandersson fotografier sa...

å så söt

Carola sa...

nej men hallå!! är du så duktig.. och jag blir hungrig nu ju ;)
Ska kolla runt här inne udag. du har ju super fint!
Kram kram