26 december 2010

Lärkträd..





Jag är galet förtjust i grenar från lärkträd! Tycker de är så otroligt vackra med sina söta små kottar. Har lyckats tigga till mig några grenar och spridit ut dem lite varstans i huset.

Hoppas ni alla har det bra därute i juldagarna, här hemma är det lugnt tempo som gäller. Myskläder, massor med gott hemma att äta och fullt med snö utanför fönstret- man kan inte annat än känna sig avslappnad! Tyvärr har en förkylning tagit sig in här, jag håller mig på min kant och hoppas jag klarar mig eftersom vi skall ha nyårsafton här hemma om några dagar och då vill jag vara pigg!

Det lilla röda som mot förmodan lyckades smyga sig in här i hemmet till julafton är redan bortplockat, det är fint hos andra men det är helt enkelt inte jag..

Har fått så fina julklappar, blir rörd av att folk känner en så väl att de träffar så mitt i prick när det gäller stilen- ibland har jag ju knappt koll på den själv uppenbarligen!
Den här vackra porslinsburken med silver fick jag av min kära mamma, den är från Spirit Stores och passar perfekt i sovrummet till att förvara smycken i.


Ramarna är loppisfyndade för bara några kronor och satt runt gamla trasiga oljemålningar. Jag målade dem med vit snickerifärg. Väggordet är köpt på tradera. Det vita smyckeskrinet är loppisfynd och också målat med vit snickerifärg. Vykortet med peacetecknet är från Granit.

Ha en fortsatt mysig annandag, Kram Ida


Inga kommentarer: