12 september 2010

Vackra blommor..







Idag visar jag två av mina favoritblommor här hemma..

Den fina lampan i guldig plåt och med grå textilsladd som är formbar kommer från Habitat och är designad av Helena Cristensen. Vi köpte den på Room för 4-5 år sedan. Jag älskar kombinationen av plåten som känns ruffig och att den är guldig och väldigt tunn vilket gör att den känns feminin. Just nu har vi den i sovrumsfönstret.

Halsbandet fick jag nu i somras av min mamma när jag tog min optikerexamen. Älskar detta smycke och att kedjan är fäst en bit från varandra bakom blomman så den utgår från blomman och rakt upp på båda sidor om ni förstår vad jag menar.. får visa en bild när jag har den på en dag. Det kommer från Arena Copenhagen och säljs bl a på Illum i Köpenhamn och Olson och Gertel i Malmö. De har en mängd vackra smycken och det var inte helt lätt av bestämma dig för en som är född i Vågens stjärntecken som jag!
Visst påminner blommorna om varandra!

Denna helgen har susat förbi. Jag jobbade lördag och idag söndag har vi haft fixardag här hemma. Vi gör om i dotterns rum, det skall bli kreativt och ordningssamt. Och framförallt lättstädat för både henne själv och för.. mig..! Hoppas jag kan visa bilder därifrån snart.

Usch jag tycker vi fixar och drar lite i alla rum just nu i huset och kommer inte riktigt någonstans. Men med jobb och lön för mig nu så kan vi kanske börja slutföra lite projekt. Fast hur ska man hinna det om båda jobbar heltid?! Kärt bekymmer!
Ha en bra start på veckan och var rädd om Dig! Kram Ida






1 kommentar:

Hem och Lycka sa...

Så vackra blommor, gillar särskilt lampan!

kram Mia