3 juni 2013

Så var det dags..



Äntligen är det dags för sommar. 
Vad man saknat doften, kvällarna, maten..
Alla blir lite vackrare och gladare!

Jag älskar att gå ut på kvällen och titta till mina odlingslådor. 


När "vi" skulle bygga dem så googlade jag en massa om vilket virke man skulle använda och hur de skulle behandlas. 
Jag är så nöjd med att vi tillslut bestämde oss för obehandlat virke som jag behandlade med linolja. 
De har ni blivit precis sådär grånade i färgen som jag önskade utan att de innehåller några giftiga kemikalier vilket känns bra när man skall äta det som odlas. 


När kvällarna blir ännu lite varmare så sitter vi ofta där vid gaveln och njuter av den sista solen och grubblar över alla våra planer med huset och trädgården.



I bakgrunden här skymtar ni trädäcket som byggdes förra sommaren. Maken är inne på finliret nu med fina kanter och trappsteg. 
Denna sommaren skall det byggas plank runt om. 
"Vi" skall bara måla 150 st brädor 3 gånger först.. 


Hoppas ni har det bra vänner! 

Kram Ida




1 kommentar:

Editor sa...

Snygga lådor.
Lycka till med "ert" målande ;).