23 november 2011

Nu är det dags..




Nu har jag börjat plocka fram lite julsaker här hemma. Älskar den här tiden, det är så mysigt och förväntansfullt! Jag ser verkligen fram emot julskyltningen på söndag. Förra året var det massvis med snö och vi drog dottern på pulka ner till byn och drack varm glögg, riktigt idylliskt!

I år tror jag mest blir pyntat med saker från naturen som grenar, mossa, kottar och så massor av ljus såklart. Lite vita pappersstjärnor i fönstren är också vackert. Vet att jag är lite insnöad på mina dova smutsiga färger men det får bli de nyanserna även till jul. Gjorde ett försök med rött förra året men det höll bara några dagar. Fint hos andra men jag trivs inte riktigt med det här hemma..

Dotterns rum däremot! Där får alla tomtar råda fritt, där är det more is more principen som gäller och det skall det ju få vara när man är 6 år gammal. För att alla ska bli nöjda har jag i år lovat att hon skall få en egen liten julgran att pynta helt fritt i. Så får jag bestämma över den stora granen helt själv.. listig mor!!
Hur ser er jul ut kära ni?
Kram Ida

1 kommentar:

Att vara någons fru sa...

Hoppas, hoppas den blir lika poppis hemma hos er! Håll mig underrättad ;)